1 March 2013

Dear ALLAH....

Allah memberiku peluang
Sekali lagi untuk aku menjadi
Insan yang bersyukur dengan nikmat
Setelah berkali-kali aku kufur nikmat-Nya
Namun Allah masih cuba mendekatiku
Mujur lubuk hatiku masih dapat 
Melihat akan peluang dan kesempatan ini
Aku ingat pada Nya kala aku susah
Kala aku resah dan sepi
Kemudian Dia kasihani aku
Dia berikan kemahuanku
Dia berikan aku kebahagiaan, kegembiraan dan nikmat
Di kala itu aku hanyut
Aku lupa aku alpa
Aku lalai dengan dunia ciptaanku
Aku meninggalkan -Nya,
Semakin hari semakin jauh
Tapi syukur,
Dia masih sayangkan aku
Berkali-kali dia memperingati aku
Supaya aku kembali ke pangkal jalan
Dia memanggilku dengan penuh kelembutan 
Dan kasih sayang
Supaya aku menjadi insan yang bersyukur
Tuhan ampuni Aku
Dosaku menggunung, melaut
Pimpinlah aku menuju redha-Mu
Terima kasih Allah kerana masih menyayangi ku
Jadikanlah aku insan yg istiqamah
Dengan kebaikan dan kebajikan
Dan sentiasa mensyukuri nikmat Mu

Peganglah hatiku
Supaya hatiku hanya ada Engkau Ya Allah
Supaya hatiku teguh Ya Rabbi
Aku lemah 
Kuatkanlah hatiku dengan kasih Mu YA ILLAHI...





No comments:

Post a Comment