16 December 2011

Percutian kemenangan Jakarta-Bandung Indonesia

Kawah gunung berapi Tangkuban Perahu

Di Tangkuban Perahu

Menu ikan terbang

Di foyer depan retoran

Tempat makan 'Tahu Tidur'

Menu-menu yang lucu disebut kalu di Malasysia

Di Taman Mini Jakarta

Taman Mini


Monumen Candi Borubudur

Makanan yang sedap



Receipt at Mc D Jakarta

Patrick butuh bantuanmu.haha
Taman Wisata Alam Tangkuban Perahu

Bangga ada petronas di negara orang

Taman Mini

Pakcik bawak ayam berani mati
Walaupun percutian ni dah lama lepas, aku tetap nak post gak memandangkan aku baru ada blog.hehee.Percutian ni berlangsung selama 4 hari bermula 21- 24 Jun 2011. Bertolak dari UiTM jam 2am ke KLIA. Naik flight Garuda Indonesia. Ni la pengalaman pertama aku naik flight. Agak teruja la jugak tp biasa2 je.hehee.


Perjalanan 1 jam ke Jakarta International Airport. Yang lagi best perbelanjaan semua menggunakan duit kemenangan sebagai penganjur program terbaik UiTM Shah Alam. Cuma bawak duit poket je nak shoping. Lecturer2 banyak la shoping diorang banyak duit..Student just beli barang kenangan seket2 then tengok2 cuci mata je.Cian kan.hehe.


 Makanan kat sana memang sodap2. Aku ni jenis pantang makan. Pantang nampak.hahaa. Aku tak memilih makan.Semua aku belasah. Agent bawak makan ke tempat-tempat yang clas. Bab makan memang aku puas hati. Ada masakan Padang, Sunda, Chines dan apa2 ntah lagi aku tak ingat. Kami pergi ke tempat-tempat shoping yang memang terbaik lah. Antaranya Pasar Baru, Cemplas, Toko 3, Factory outlet, mcm2 la lg.Aku tak ingat dah nama2 tempat tuh.huhu. 


Kami juga melawat Gunung Berapi Tangkuban Perahu.Dipendekkan cerita menurut Lagenda Tangkuban Perahu mengisahkan pasal Sang Kuriang yang menyintai ibunya. Dia tak tau yang dia cintai itu adalah ibunya. Ibunya mencabar Sang Kuriang untuk membina perahu yang besar dalam masa yang singkat sehingga matahari terbit. Sang Kuriang tak sempat siapkan perahu tu matahari dah terbit. Disebabkan frust menonggeng dia sepak perahu sampai tertangkub. Sebab tu nama gunung berapi tu Tangkuban Perahu. Cerita Lagenda, tak pasti sejauh mana kebenaran. Sama je jugak macam cerita Lagenda Mahsuri Langkawi.


Hari terakhir g melawat taman mini Indonesia. Banyak replika monumen2 yang dibina yang menceritakan sejarah Indonesia. Banyak kenangan indah bersama kawan-kawan dan pesyarah-pesyarah kat sana. Tak tau bila lagi berpeluang menjejak kaki ke negara orang.Ini lah 'Percutian Kemenangan' hasil usaha, penat lelah bersama menganjurkan program '1 Malaysia House Design' peringkat Kebangsaan yang melibatkan perlajar-pelajar dari IPT dan IPTA seluruh Malaysia. 

No comments:

Post a Comment