15 December 2011

Langkawi ku tercinta

Map tempat menarik di Langkawi

View dari cable car

View dari cable car. Cantik

View samudera Langkawi dari atas bot mancing ikan ayah aku.

Bakau kat kampung aku

Pemandangan waktu pagi kat kampung

Pantai kok

Pulau buatan

Rumah api


Aku nak bercerita sikit pasal tempat kelahiran aku yang aku cintai. Dulu aku tak bangga dilahirkan di pulau lagenda ni sebab aku tak tau apa maksud 'bangga'.haha. Sekarang aku bangga dilahirkan disini sebab aku dah tau apa maksud kebanggaan.^__^ 


Bila dah merantau ke negeri orang baru aku tau betapa beharganya negeri sendiri. kalau nak cari ketenangan aku akan balik ke negeri sendiri, negeri Kedah Darul Aman. Memang patut pun Darul Aman. Aku rasa aman je balik Kedah, lagi-lagi Pulau Langkawi kebanggaan ku ^___^.


Betul la pepatah Melayu ' Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri'. Walaupun batu, aku tetap suka negeri ku Negeri Kedah Darul Aman. Di sini aku kongsikan gambar-gambar pemandangan Langkawi yang aku snap sendiri. Ade gak sikit yang aku take dari internet. Sape-sape rasa teringin nak g Langkawi calling2 aku..

4 comments:

  1. waahhhh..nana nak pi la kat sana yaya.nanti kita pi reramai ek.ina cakap dia nak pi langkawi nanti.best nye.na tak pernah sampai ag ni

    ReplyDelete
  2. yeee datang la ramai2 lagi best bole together2.hehee

    ReplyDelete
  3. btl2...nak pi..nak pi..jom pi rmi2...2 thun lagi..pi time LIMA...hehehe

    ReplyDelete